Mój biznes

Just another WordPress.com site

bhp rolnictwo

leave a comment »

Poprzednio pisałem o bhp w pracy biurowej i tym podobnych. Nawet pisałem o bezpieczeństwie przy pracy na budowie. Tym razem chcę zacząć nieco inny temat – bhp w rolnictwie. Szkolenia BHP

W tej branży jest jeszcze gorzej niż w budownictwie. Nie wiem czy ktoś w ogóle to kontroluje i szkoli rolników oraz osoby pracujące w gospodarstwach rolnych. A trzeba przyznać, że bardzo solidne szkolenie w ramach bhp przydało by się wielu rolnikom.

Najmniej istotnym problemem są same maszyny rolnicze, bo te z roku na rok są bardziej nowoczesne i lepiej zabezpieczone. Natomiast istną plagą jest niedbałość pracowników gospodarstw. Mało, że osoby te często rezygnują z najprostszych środków ochrony, to do tego podejmują prace w kompletnie nieodpowiednim ubraniu. Konsekwencją są wypadki tam gdzie nie powinno ich być. Opiszę tu przypadek pewnego rolnika, który postanowił przeparkować ciągnik. Wszystko było by w porządku gdyby nie to, że miał na sobie klapki – przez co wychodząc z kabiny, potknął się na stopniach i paskudnie (hehe – boski przymiotnik) złamał nogę. Takich wypadków naprawdę łatwo uniknąć – przecież maszyny rolnicze nie są projektowane do użytku w klapkach (sic! Musiałam :))!

Rolnicy – uważajcie bardziej.Na temat Szkolenia BHP to też niezłe info Dodatkowe informacje znalazłem właśnie tutaj Szkolenia BHP – polecam ten artykuł. Zdecydowanie jest warty przeczytania. Znazlazłem także Szkolenia BHP Dodatkowe informacje znalazłem właśnie tutaj Szkolenia BHP – polecam ten artykuł. Zdecydowanie jest warty przeczytania.

Written by biznesowe

29 stycznia, 2013 @ 12:31 pm

Napisane w BHP

Tagged with

Dodaj komentarz